Pages

Tuesday, November 04, 2008

Rezeki...



"Ya Allah,
sekiranya rezeki kami berada di langit,maka turunkanlah ia;
jika ia ada di bumi, keluarkanlah ia,
dan jika ia ada di dalam lautan, munculkanlah.
Sekiranya rezeki kami ada di tempat yang jauh,dekatkanlah ia;
jika ia sedikit, banyakkanlah ia;
dan jika caranya sukar untuk sampai kepada kami,mudahkanlah ia,
serta pindahkanlah rezeki tersebut kepada kami
dengan kemuliaan, kemurahan dan kebaikanMu,
dengan rahmatMu,wahai Yang Maha Mengasihi".

9 comments:

aNIe said...

Qistt...memang diorang tu dah ditetapkan sejak azali...satu hari nanti akan menjadi jutawan...

Macam Mawi...saper sangka kini jutawan...heheheh...digilai ramai gadis...

Kita ni jugak yang bertungkus lumus...tak jugak jadi jutawan...tapi takpelah...asalkan ada rezeki untuk kita dan anak2 sudah syukur alhamdulillah...ada hikmahnya tu...

sya said...

Banyak ke sikit ke kak sya cuma harapkan ia rezeki yg berkat dan halal dan bukan dr punca yg haram.

goboklama said...

kak anie,

'Kita ni jugak yang bertungkus lumus...tak jugak jadi jutawan...tapi takpelah...asalkan ada rezeki untuk kita dan anak2 sudah syukur alhamdulillah...ada hikmahnya tu...'

setuju 100% :)

kak sya, betul juga,itu yang penting kan?

mosh said...

I wonder what's the story behind the post.

goboklama said...

mosh, post ini takde berkaitan dgn yg hidup ataupun yg dah mati. Ini cuma peringatan utk saya & kita semua :)

luna said...

kdg2 ada gak terpikir..rezeki ni tersekat sbb ada dosa kat mana2 kot..tp bkn lah berburuk sangka pd Allah yg maha pengampun..cuma mungkin ada hikmahnya..supaya kita menilai kelemahan, kekurangan kita dan membaikinya.

goboklama said...

luna,sbb tu kena muhasabah diri selalu,kan?

MULAN said...

Amin Ya Allah... moga kita dilimpahkan rezeki yang halal dan diberkati selamanya..

cikdinz said...

rezki ada di mana-mana...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails