Pages

Monday, April 13, 2009

Bengkel Melukis bersama Azman Yusuf


Sabtu 11 April 2009 NJ dan Arif menemankan 3 lenglois & 1 lengchai ke MyArtHost Gallery menyertai bengkel melukis bersama pelukis realist tersohor tanahair, Sifu Azman Yusuf. MAH Gallery terletak di TTDI Jaya, Shah Alam.


Arif sekadar memerhati, tak mahu menyertai, rugi...


Mereka semua terdiri daripada pelukis-pelukis lama, baru, amatur dan sepenuh masa, baguslah begitu, dah pandai bukan semestinya berhenti belajar.






Sifu Azman menunjuk ajar




Madam manager MAH Gallery, Pn.Hanisa.




merangkap model pada hari itu.









It's awe-inspiring watching the blank canvas




becomes alive in, say what? less than 20 minutes?








Belum siap lagi tu





Antara karya-karya yang dipamer di MAH Gallery














Hellloooo???? Ini tak serupa langsung dengan NJ ok? Dahle muda remaja, Arif kata macam muka mak kawannya,kwang..kwang..kwang... (demo oleh salah seorang peserta)

Silalah melawat MAH Gallery yang beralamat di No.40-1 Jalan Opera L U2/L, Taman TTDI Jaya, Sec. U2, 40150 Shah Alam, Selangor.


By appointment only: +6013 - 679 7972 (Ms. Nisa)

That is what learning is. You suddenly understand something you've understood all your life, but in a new way. ~ Doris Lessing


9 comments:

ashley said...

Tengah menghayati lukisan ini..aaaahhhh bestnya kalau tangan ini yang mengais ngais berus itu TETAPI ....tetapi...tangan aku ni macam koraih jer.

Roti Kacang Merah said...

eiii, cukup tak terror buat portrait guna water colour!

wah... berguru dengan Azman Yusuf! My favorite artist tu!

NJ@goboklama said...

Kak Ash,belum cuba belum tau. Ada sorang akak tu,computer programmer berhenti kerja jadi pelukis sepenuh masa,tak koraih ah. ;)

Alin RKM, feveret artist? Tanak kirim salam ke? :)

Mr PenyuBiru said...

aku pun suka gak melukih. lukisan aku lebih kearah seni cakar ayam.hehe


ps : thanks very much. parcel dah sampai.:D

en_me said...

me tak pandai melukis one uoolsss..

Mak Su said...

wow! respek kat orang yg bertangan seni :)

Jiji said...

Lama betol tak pegang watercolour, baca entry neh terasa napesu melukis membuak buat. hish.

Hissssh!!

aNIe said...

Akak ni sebenarnya dulu bukan main minat lagik kat Azman Yusoff tu...

Luna said...

a'ah la kak...lain betul lukisan tu dgn muka akak..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails