Pages

Monday, August 24, 2009

1 Ramadhan 1430H

Lihatlah lautan kabus di belakang tu, cantik sungguh, Subhanallah....

Perjalanan kali ini melalui laluan Lebuhraya Timur-Selatan. Kami sampai pagi Jumaat sebelum 1 Ramadhan. Sempat juga memasak rendang daging permintaan adik iparku Syah. Malamnya berterawih bersama keluarga mertua. Pengalaman berpuasa di Kelantan kali ini sangat mencabar bagi yang tak tahan panas, suhunya mencecah 40'C, phewwww... Aku berusaha meminimalkan pergerakan. Memasak? Panas sungguh di dapur tu, nasib menyebelahiku kerana adik-adik iparku sangat rajin memasak juadah berbuka puasa untuk santapan keluarga kali ni, heheheh...

Kereta keduaku ditinggalkan di Kelantan sebab raya pertama nanti terpaksa balik ke sana semula secepat mungkin kerana adik iparku Bedu akan menikah pada pagi raya kedua. Jadinya, kami terpaksa terbang nanti, dan balik ke KL semalam pun kena terbang juga sebab petangnya Arif ada tuisyen.

Arif: "Ma, asyik naik AA je, jomle naik Kelipkelip ke, naik Emas pulak..."

Kerana kasih kuturutkan jua...

Selepas terbang....

Me: "So, how was your experience with Emas?"

Arif: "Hmmmmmm, so-so.... surprisingly.. "

Me: "Me too.... hmmmmmm..."



Subhanallah, Alhamdulillah, Lailahaillallah, Allahuakbar.... Aku bersyukur di atas kurniaanNya yang memberikan kecerdikan akal fikiran dan kebijaksanaan kepada manusia untuk membolehkan kita merasai pengalaman terbang di awan biru, lantas dapat menyaksikan kebesaran Allah s.w.t yang dipinjamkan kepada kita untuk sementara cuma....




Solat hajat perdana yang ditunggu-tunggu, siapa kata Nik Aziz tak prihatin?

5 comments:

ashley said...

NJ,
wah..si arif tu dah lebih besor dari maknya...
he he he..

selamat berramadhan!

NJ@goboklama said...

KakAsh, itu bukan NJ lerrr...itu adik ipar, Tipah namanyerrr.. ;p

ashley said...

Nj,
kalau maknya duduk di sebelah itu pun mungkin Arif kelihatan lebih besar juga...smile.

NJ@goboklama said...

kakAsh,ye betulllll!!! :D

Tokyo BLUE said...

salam ramadhan!
betul lah tu. its me at goin places mag.

kita tingkatkan amalan dibulan mulia nie ek..

ttbe baik.. hahha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails