Pages

Tuesday, December 14, 2010

Koh Kred Island

Kali ketiga ke sini.  Naik teksi boleh, naik bot pun boleh.  Naik teksi, sila cakap nak ke 'Wat Sanam Neua, Pak Kred' dan dari situ boleh terus naik bot ke Pulau Koh Kred.  Harga lebih kurang RM70 satu teksi, pergi-balik.  Naik bot lalu sungai Chao Phraya lebih murah, kurang RM10 seorang kosnya, tapi lebih payah sebab terpaksa menggunakan banyak jenis pengangkutan dan memakan masa.  So, kali ni sebab tak ramai, kami lebih santai, sampai sana masih pagi, sewa basikal RM4/sehari, kami pun pusing-pusing satu pulau, kecik je dan jangan bimbang, orang sana tak makan orang, selamat walaupun berbasikal berseorangan...

Menuju ke jeti di Wat Sanam Neua


















Eh, ada penggambaran pulak..

































Dulu susah nak cari toilet, sekarang dah ada toilet bergerak (uikss), bagus le..















Rutin setiap pagi


















Bayangkan kes pembuangan bayi yang berleluasa sekarang nih, zalim...


























































eyy, menate ni pun dia bela tau, nasib baik tak kena sondol, hikhiks....













I sooo... love this house..
















food sampling, fried crispy flower & veggie













ketam untuk somtam

































Air pasang, masa untuk balik















Sebelum balik posing dulu 















Naik bot abih minyak le pulak, see what he'll do...















uikksss, sakit paru-paru aku...















2 comments:

aNIe said...

NJ... banyak pengalaman menarik di sana... seronok akak tengok... sebab nak ke sana rasanya tak berpeluang... tgk kat blog NJ ajelah...

NJ@Goboklama said...

naper pulak tak boleh kak Anie, jom NJ bawakkan eh? ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails