Pages

Tuesday, March 29, 2011

Naik tak Turun

Apa benda yang bila naik tak turun-turun?  Harga barang daaaa...... Perasan tak harga barang dah dinaikkan?  Minggu ni aje NJ dah nampak 2 restoran yang dah mula turunkan papan tanda harga makanan yang lama untuk digantikan dengan yang baru. Tak payah tunggu naik pun papan baru tu, harganya dah dinaikkan.  Sebagai contohnya Nasi Ayam Merah feveret Arif yang dulunya harga RM5.50, sekarang dah jadi RM7.50, wuuuiiii!!!!  Semakin bertambah rajinla NJ ke dapur pasni. Ataupun makan sayur je kot? Jadi vegetarian, duit jimat, kesihatan pun dapat.

atau, makan dalam dulang ramai-ramai?

4 comments:

pB said...

Salam

minggu lepas ayam sekilo RM7.30

minggu ni , tak tau lah berapa ??



sayur2an pun mahal jugak ..

NJ@Goboklama said...

PB, tunggu esok2 ayam kecik jatuh 20 hengget sekor, apa kata gomen kito? Sayur mahal, mari kita tanam sendiri,hihih... ;D

MULAN said...

jom ternak ayam... barang2 ni kalau dah naik, mana ada turunnya kan..?? eiikk... kita yg tak keje ni pon rasa tersekat je..

NJ@Goboklama said...

Mulan, tersekat? NJ pulak rasa tercekik. Jomle start bercucuk-tanam,heheh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails