Pages

Friday, November 11, 2011

Makanan di Kelantan

11.11.11
Cantiknya tarikh hari ni kan? 

Jom tengok makanan yang berjaya dibaham NJ & the gang masa balik Kelate baru-baru ni.

Nasi Tumpang

Isinya seperti nasi himpit yang diletak lauk ikan, udang & serunding - RM2

Kuih Tahi Itik yang menggunakan bahan asas putih telur itik, gula, santan, tepung pulut & tepung beras

Kuih Bunga/Buah Tanjung
Nasi campur udang galah di Pasar Besar Siti Khadijah - RM15

Nasi campur lauk sotong & telur ikan - RM8

Nasi campur lauk ketam - RM15

Laksa Kelate - RM2, tapi kalau beli sekilo, lagi murah.
Laksam - RM2
Setelah dicampur, ditolak, dihitung, jumlah kalori yang diambil setiap hari dah melebihi had yang ditetapkan.  Tapi kan, ada ke orang balik kampung berdiet?  Ceciter, ceciter.....

4 comments:

.:HalogAmora:. said...

i will always go to belanga for kelantanese food. the taste will never let me down altho i'm not a kelantanese myself. hehe...

no worries you're not the only one who not on diet when we get back to our home town.

pB said...

salam


nasi tumpang 2 rial ...
mahal jugak tu


kalau beli di Pasar Kubang Pasu , harga nya baru "tigo amah"

gina marna said...

nasi berlauk kalo udang nge ketam mmg sgt mahal...huhu penoh mkn ngn hubby RM19 lauk udang saje...hihi kepala je beso..ishh lame dok gi psr siti khadijah nii

NJ@Goboklama said...

Halogamora,u're not to worry about food, bcoz u slim all the time dear!! ;D

PB, laaaaa, ingatke dh murah sangat tu sbb kat sini RM7 se'tumpang', hihih...

GM, slalu gak le ni ke KB nih? ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails