Pages

Monday, November 14, 2011

Rantau Panjang vs Mundok

Kali ni kita ke Mundok/Munok yang menjadi bualan ramai sekarang ni.  Dikatakan pengunjung ke Rantau Panjang sudah berkurangan oleh kerana tempat ni menawarkan harga barangan yang jauh lebih murah, membuatkan orang ramai terutamanya Kelantanese lebih rela membeli-belah di sini.  Walaupun terletak di 'seberang', orang Malaysia & Thailand bebas keluar masuk berikutan penguatkuasaan yang agak longgar, dan laluan masuk pula hanya menggunakan bot galah panjang berenjin.  Risiko atas tanggungan sendiri.  NJ sendiri cuak & rasa nak muntah bila tengok air Sungai Golok yang deras semacam.  Pengendali bot pula macam tak hirau keselamatan pengunjung dengan cuba memaksimumkan kapasiti muatan setiap bot walaupun bot tu dah hampir tenggelam (exaggerate sket, hihih..).  Pekan Mundok ni hidup pada hari Jumaat dan Isnin, hari-hari lain hanya kedai-kedai biasa saja yang dibuka.  Siapa yang suka adventure, dan tak kisah akan kedhaifan tempat ni, silalah datang berkunjung.

Mundok di seberang


Datang musim hujan, gini le jadinya...



Ada apa dijual di sini?  Macam-macam ada!!





Ingatkan nak sambar sepasang buat meredah banjir di Bangkok nanti, tak jadi pula.....

Kuih apa nama ntah yang sedap
Last jumpa air dalam pasu ni kat Koh Kred Island di Bangkok


Secucuk tu harus ada 150-200 kalori

Pilih kak jangan tak pilih, emah mahal lo nih!!


~ Updates: As in January 2012, Mundok is officially closed.


"If we do not find anything very pleasant, at least we shall find something new"

 

5 comments:

pB said...

Nampak gayanya , tahun depan balik Kota Bharu , HARUS ajak aBear ke sini...


Masalahnya , mengajak aBear ke Rantau Panjang pun , punyalah susahhhhhh inikan pula nak menyeberang ke sebelah sana

NJ@Goboklama said...

PB, pegi sendiri je, lagi beh, takyah tunggu2 org, heheh... ;D

MULAN said...

mengancam ni... nak pi jugak...

Raha said...
This comment has been removed by the author.
NJ@Goboklama said...

Mulan no hal nya bab2 adventurous ni kan? ;D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails